Beundrare på jobbet:)

Erik har fått lite konkurans...Av Johan 5 år.:) Det började här om dagen då han var kvar sist på gården och väntade på sina föräldrar. Jag slog mig ner på bänken där han satt och började prata med honom. Han berättade en hemlighet, att han hade en drake hemma som var gjord av guld och som på natten, då spöken eller tjuvar kom på besök, började leva och spruta eld. Men under en tid nu var denna drake försvunnen och den lilla pojken trodde att han(draken) blivit bortrövad av tjuvarna.. Jag talade då om för honom att jag trodde att den där gulddraken nog hade gett sig iväg på egen hand då han var övertygad om att pojken nu är så stor att han inte längre behövde honom utan att han själv kunde försvara sig mot spöken och tjuvar..Han förstod poängen och sken upp som en sol. Med ett leende på mina läpparna gick jag hemåt. I dag kom han fram till mig igen och sa -Erica, kommer du ihåg vad vi prata om. Ja, sa jag det är klart! Och föresten, fortsatte han, så har jag skrivit om dig i min dagbok..men bara bra saker! Vilken underbar unge. Jag älskar mitt jobb.
Och ni som klagar på att det inte går att höra oss i hemtelefonen, Erik köpte en ny, fin liten sak idag:) Så nu är det bara att ringa gott folk! Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Marie

Ungar e underbara, lika så som du :)!!!
Måste synas snart vännen. Nästa vecka e mkt men efter det? Eller på söndag??? En söndags promenad o mys??? JA JA JA, jag jobbar dock till 16.. men iaf? Vad tycker du? x

2007-09-19 @ 09:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0