Morgon stund har guld i mun

Läste om en tjej som beskrev sin morgonstund med sin kille och tyckte det var lite kul:)
Citerat av tjejen:

Att vakna upp med x är en upplevelse i sig. Det brukar börja med att han gnäller, som en strypt hundvalp ungefär,
Efter det kommer en arm över på mig eller där han ligger på sin sida av sängen. en hand som letar sig fram under täcket, gudarna vet vad den vill. Han blir väldigt störig vid det här laget.
När vi går upp kommer den ena rapen efter den andra, eller ja "hickningar", som han själv väljer att kalla det. Han går på toa, tvättar ansiktet och sätter sig sedan vid datorn.
Allt lugnt so far, bara en liten "hickning" då och då. Men nu, nu vet jag att stunden börjar närma sig.
Det börjar som ett svagt, falskt, hummande, som snart går över i ett olyssningsbart brölande. Jag har ingen aning om vilka låtar det är han försöker sjunga eller om det är egenkomponerat.
Han fortsätter inne i köket där han gör sin frukost och diskar, alltid med ett farligt skramlande samtidigt, jag tror att det ska föreställa hans instrument.
Därefter förbereder han sitt bad - han brukar passa på att utföra en mycket "smickrande", taktlös, nakendans vid det här laget - det är moves utom denna värld. När han äntligen lägger sig i badet vet jag att allt är över - nu kan jag få lugn och ro och jag drar ett djupt andetag av lättnad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0